Martin Štverák

Ovesné placičky

ovesné placičky m

linka informace

Informace

Ovesné placičky můžou být vhodnou svačinou jak pro děti školního věku tak i pro dospělé. Dobře můžou posloužit i během delších vytrvalostních aktivit. Například při turistice, při jízdě na kole apod. Sacharidy obsažené v ovesných vločkách spadají do kategorie komplexních sacharidů, tzn. že se musejí postupně v lidském těle rozložit na jednoduché formy. Tím pádem bude lidský organismus využívat energii ze sacharidů postupněji. Ovesné vločky obsahují přibližně stejné množství železa jako maso. Pro jeho lepší využití můžeme k placičkám podávat pomerančový džus. Výhodou je taktéž obsah rozpustné vlákniny.

Konzumací 2 placiček přijmeme do lidského organismu přibližně:

  • 824 kJ
  • 26 g sacharidů
  • 2,4 g vlákniny
  • 7 g bílkovin
  • 6 g tuku

Mimo jiné, přijmeme celou řadu zdraví prospěšných vitamínů a minerálů, které se vyskytují ve všech potravinách obsažených v placičkách.

g449XX95

SUROVINY
  • ovesné vločky 130 g
  • banán 1-2 ks
  • mrkev 1 ks
  • vejce 2 ks
  • slunečnicová semínka 40 g
  • rozinky 40 g
  • soda 5 g
  • kypřící prášek do perníku 6 g
  • skořice 5 g

Množství surovin na 13 ks placiček.

linka příprava

 Příprava

V míse si vidličkou rozmačkáme banány, ke kterým přidáme na jemno nastrouhanou mrkev a dvě vejce. Dále přidáme rozinky, slunečnicová semínka, ovesné vločky, sodu, kypřící prášek, skořici a vše důkladně promícháme.

Ze vzniklé směsi tvoříme placičky o průměru šesti centimetrů, které klademe na pečící papír. Pečeme v troubě při teplotě cca 180 °C po dobu 12 minut. Po vytažení z trouby necháme placičky vychladnout.

Po upečení jsou placičky měkké a vláčné.

ovesné placičky na plechu m

 

Autor receptu: Veronika Hudečková

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.